Hearthstone: Whispers of The Old Gods -korttien katsaus (osa 2/3)



Jatketaan hyvin alkanutta matkaa Hearthstonen uusimman lisärin ja sen myötä tulleiden tuoreiden korttien kanssa. Viimeeksi käytiin läpi viiden eri hahmoluokan omia kortteja ja nyt käydään näistä hahmoluokista lävitse loput neljä. 

Klikkaa seuraavaa linkkiä, jos haluat lukea aikaisemman osan: Hearthstone: Whispers of The Old Gods -korttien katsaus (osa 1/3)

(Lisätty 29.4.2016) Osa kolme löytyy täältä: Hearthstone: Whispers of The Old Gods -korttien katsaus (osa 3/3)




ROGUE

  • BLADED CULTIST - Yhden manan syövä 1/2, jolla on +1/+1 -combo. Kortilla voi siis saada pöydälle melko halvalla 2/3 minionin, jos pelaa tilanteen oikein. Bladed Cultist ei ole kummoinen, mutta alkupeleissä siitä voi olla hyötyäkin.
  • SHADOW STRIKE - Kolmen manan taika, jolla voi tehdä 5 damagen verran osumaa johonkin hahmoon, jolla on täydet elämäpisteet. Ensiksi ajattelin, että kyseessä on ihan hauska pöydänputsaaja. Kuitenkin huomasin, että tätä korttia voi käyttää myös vastustajan sankariin. Yhtäkkiset sankarimuutokset Rangarosiin tai Jaraxxukseen voidaan tuhota melko äkkiä Shadow Striken avulla. Tykkään tästä kortista paljon.
  • SOUTHSEA SQUIDFACE - Tämä Davy Jonesia muistuttava neljän manan 4/4 piraatti omistaa Deathrattlen, joka antaa pelaajan aseelle hyökkäysvoimaa +2. Tämäkin kortti on erittäin hyvä, jos oma Rogue pyörii aseiden ympärillä. Lisäksi kortin statistiikka on ihan mukavassa suhteessa manamäärään.
  • JOURNEY BELOW - Hyvin yksinkertainen yhden manan kortti, jonka avulla voit saada Deathrattle -kortin käteen Discover-ominaisuuden avulla. Journey Below on melko tavanomainen kortti ja tulee toimimaan eräänlaisena tukikorttina, nimittäin tämän avulla voi syntyä monia erilaisia comboja. Lisäksi jos oma Rogue on Deathrattleen painottuva, niin ehdottomasti Joruney Below sinne sekaan.
  • THISTLE TEA - Menisitkö teekutsuille, jonka järjestää jonkinsortin assassiini? No, Thistle Tea on kuitenkin kuuden manan taika, jonka avulla pelaaja nostaa pakasta kortin, jonka lisäksi saat tästä kortista vielä kaksi kopiota omaan käteen. Kyseessä on hyvin ristiriitainen kortti. Thistle Tean pelattavuuden määrää täysin se, minkälainen pakka oikein itsellään on. Pelaajan täytyisi olla melko varma seuraavasta nostettavasta kortista, että Thistle Teasta olisi jotain hyötyä. Pahimmassa tapauksessa kuusi manaa on voinut mennä korttiin, jolla et yksinkertaisesti tee sillä hetkellä yhtään mitään (varsinkaan vielä useana kappaleena). Tämän kortin kanssa täytyisi olla todella laskelmoiva, jotta hyöty saadaan irti. varmempi tapa saada hyötyä on maksaa yksi mana enemmän ja käyttää Sprint, joka sentään antaa omaan käteen neljä eri korttia, joista varmasti löytyy ainakin se yksi hyödyllinen. 
  • UNDERCITY HUCKSTER - Kaksi manaa maksava kulkukauppias on tehoiltaan 2/2, joka voi vielä antaa satunnaisen vastustajan hahmoluokan kortin pelaajan käteen tuhoutuessaan. Käytännössä kyseessä on Burgler -taikakortti, mutta vain minionin muodossa. Ehdottomasti toimiva kortti.
  • SHADOWCASTER - Viiden manan 4/4, jonka avulla voit valita jonkin pöydällä olevista omista minioneista kopioitavaksi omaan käteen tehoilla 1/1 yhden manan hinnalla. Kyseessä on jälleen huikea kortti, nimittäin Shadowcasterin myötä erilaisten combojen mahdollisuus on melkein loputon. Kortti voi lähtökohtaisesti kuulostaa melko tylsältä ja jopa heikolta, mutta tämän takana on kyllä jotain suurta.
  • BLADE OF C'THUN - Yhdeksän manan 4/4, jolla voit tuhota jonkin vastustajan minionin, jonka tehot meenvät sitten omaan C'Thuniin. Kyseessä on melko kallis kortti, ja mietin jopa onko tässä oikeasti mitään järkeä. Tulin lopputulokseen, että on. Vaikka kyseessä on kallis kortti, niin tämän avulla voit tuhota vastustajan mörrimöykkyjä mielin määrin antaen paljon voimaa omaan C'Thuniin. Ajatelkaa vielä tilanne, jossa tuhoisit vastustajan C'Thunin tällä kortilla. Tuossa tilanteessa omalla C'Thunilla olisi jo niin paljon tulivoimaa, että parhaimmassa tapauksessa tehot voisivat olla jo yli 30/30. Siinä kohtaa täytyy vain toivoa, ettei vastustajalla ole silenceä tai Big Game Hunteria.
  • XARIL, POISONED MIND - Neljän manan 3/2, jolla on Battlecry sekä Deathrattle, joka antaa pelaajalle jonkin Toxic-kortin. Toxic -kortit ovat uusi juttu, mutta ovat verrattavissa aikaisempiin Spare Partseihin. Kaikki nuo ovat yhden manan hintaisia, ja siellä on stealthin antaja, +3 hyökkäykseen, oman minionin palauttamista käteen (ja 2 manaa halvemmaksi), kortin nostajaa sekä 2 damagen tekijää. Mielestäni kyseessä ei ole kummoisempi kortti, mutta alkupelissä tämän legendaarisen avulla voi kyllä määrätä aika paljon pelin suuntaa. 


SHAMAN

  • PRIMAL FUSION - Yhden manan taika, joka antaa minionille +1/+1 sen mukaan, kuinka monta toteemia pöydältä löytyy. Ei liene yllätys, että tämä kortti sopii vain toteemeihin perustuvaan pakkaan. Vaikka Blizzardilla ollaan selvästi yritetty parantaa toteemien voimaa viime aikoina, en koe siltikään Primal Fusionia vielä täysin sopivana korttina. Primal Fusion on voimakas, mutta toteemit vaativat vielä hiukan voimaa jollain tavalla, jotta tästä saa enemmän hyötyä.
  • STORMCRACK - Taikakorttin, jolla on hintaa 2 ja joka tekee minionille 4 damagea. Shamaanille tuttuun tapaan kortissa on vielä 1 overload. Kyseessä on aivan mahtava taika, nimittäin Stormcrackilla pystyy melko varmalla tavalla ja vielä halvalla putsaamaan pöytää vastustajista. 
  • FLAMEWREATHED FACELESS - 4 manan 7/7, jolla on overload 2. Sanokaa te muut ihan mitä tahansa, mutta tässä on ehkä yksi koko lisärin parhaista korteista. 7/7 hirviön saaminen alkupelissä on todella tuskallista vastustajan kannalta, ja myöhemmässä pelissä voit saada halvalla "jättiläisen" pöydälle ja siihen päälle vielä kaikkea muuta. Tuohon vielä yhdistettynä windfurya tai jotain muuta taikaa, niin tuhoa tulee ja paljon. Vastustajan täytyy olla melko valmis tuhoamaan Flamewreathed Faceless, nimittäin muuten tulee huonoa jälkeä.
  • EVOLVE - Yhden manan maksava taika, joka muuttaa kaikki omat minionisi toisiksi minioneiksi, jotka maksaisivat yhden manan enemmän. Halpa RNG -kortti, mutta todella voimakas. Kyseessä voi olla todellinen tilanteiden pelastaja. En voi muuta sanoa kuin että wow.
  • MASTER OF EVOLUTION - Neljän manan 4/5, joka pystyy muuttamaan yhden omista minioneistasi toiseksi minioniksi, joka maksaisi yhden manan enemmän. Jälleen kerran RNG huutaa, mutta kuten Evolve, kyseessä on tilanteiden pelastaja ja jopa eräänlainen harmaiden hiuksien aiheuttaja. Huikea kortti.
  • THING FROM BELOW - Kuusi manaa maksava 5/5 taunt, jonka hinta laskee jokaisesta toteemista, joka on pistetty omasta toimesta pöydälle (hinta laskee myös silloin, kun Thing From Below ei ole omassa kädessä). Mielestäni ehdoton valinta toteemi-pakkaan, nimittäin tämän avulla voi saada pöydälle todella halvan tauntin, parhaimmassa (tai pahimmassa) tapauksessa jopa täysin ilmaiseksi.
  • ETERNAL SENTINEL - Kahden manan 3/2, joka tuhoaa kaikki omat overloadit. Todella kauan aikaa on overload ollut Shamaanille aika iso ongelma, mutta nyt siitä aletaan päästä eroon. Eternal Sentinel on halpa tapa tuhota overloadit enkä näe syytä, miksi tätä ei laitettaisi omaan pakkaan.
  • HAMMER OF TWILIGHT - 4/2 tehoinen 5 manan ase, joka tuhoutuessaan tuo pöydälle 4/2 elementalin. Toisin kuin muut aikaisemmat Shamaani-kortit, niin tämä on omissa silmissä melko turha. Mieluummin käyttäisin 5 manaa Doomhammeriin, jonka avulla voi saada paljon enemmän haittaa aikaan.
  • HALLAZEAL THE ASCENDED - 4/6 legendaarinen 5 manalla, joka antaa omalle sankarille elämäpisteitä aina sen verran, kuinka paljon omat taiat tekevät damagea vastustajaan. Hyvin hauska idea ja varmasti toimiva, mutta ei kuitenkaan niin hyödyllinen kuin voisi olettaa. Mielestäni Shamaani ei tällä hetkellä tarvitse ollenkaan elämäpisteisiin liittyviä kortteja, vaan voimaa pelikentälle (mitä aikaisemmat kortit antoivat kyllä huolella). Kuitenkin on hienoa, että tällainen kortti on olemassa ja ehkä sieltä tulee nyt syntymään jonkinlainen taikaan perustuva Shamaani-pakka.


WARLOCK


  • POSSESSED VILLAGER - Yhden manan maksava kyläläinen tehoilla 1/1, joka kuollessaan luo Shadowbeastin tehoilla 1/1. Monet Warlockin ystävät ovat ylistäneet tätä korttia, mutta itse en näe siihen syytä. Kyseessä on melko tavanomainen kortti ja ehkä hiukan jopa heikko sellainen. Voin toki olla väärässä, mutta en näe itse hyötyä.
  • DARKSHIRE COUNCILMAN - Kolmen manan 1/5, joka saa aina yhden hyökkäyksen lisää jokaisesta uudesta omasta minionista pöydässä. Kuten arvata saattaa, kortin hyödyntämiseen vaaditaan combo. llman comboa kyseessä on aivan turha kortti.
  • USHER OF SOULS - 5/6 tehoinen viiden manan minion, joka antaa C'Thunille +1/+1 aina, kun jokin oma minion kuolee. Voi olla todella tehokas C'Thunin suhteen, mutta on statseiltaan myös melko voimakas manaan nähden.
  • FORBIDDEN RITUAL - Ilmainen taika, joka vie kaiken manasi ja luo sen manamäärän verran 1/1 Tentacleja pelipöydälle. Tässä on hyvä pohja combolle, vaikka äskeisiin Usher of Soulsiin tai Darkshire Councilmaniin. Toisaalta Forbidden Ritual voi toimia myös Knife Jugglerin kanssa. Toisin sanoen varautukaa aikamoisiin Warlock-comboihin tulevaisuudessa!
  • DARKSHIRE LIBRARIAN - 2 manan 3/2, joka alussa käyttää discardia, mutta kuollessaan nostaa kortin. Hyvin keskitason kortti, nimittäin discard voi olla enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Toisaalta jos oma käsi on täysin tyhjä, niin silloin Darkshire Librarian on vain puhdasta voittoa.
  • SPREADING MADNESS - Kolmen manan hintainen taika, joka tekee 9 damagen verran iskuja satunnaisiin hahmoihin, myös omat mukaan lukien. Kyseessä on melko yllättävän vahva kortti manaan nähden, mutta tietenkin tämä voi myös kolahtaa omaan nilkkaan. Combojen mahdollisuus nousee taas, jos ajatellaan jälleen aikaisempia kortteja tai vaikka Grim Patroneita. Hyvä kortti, mutta tässä on aina iso vaara.
  • RENOUNCE DARKNESS - 2 manaa vaativa taika, joka vaihtaa oman Hero Powerin toisen hahmoluokan omaan ja samalla vaihtaa myös Warlock -kortit toisen hahmoluokan omiin (nämä kortit maksavat yhden vähemmän). Jälleen kerran elämme RNG:n mystisessä maailmassa, mutta tästä voi tulla aikamoinen metan rikkoja. Tämän myötä syntyy mahdollisuuksia, mutta loppujen lopuksi kenelle. Mielenkiintoista nähdä, kuinka moni ottaa tämän kortin käyttöönsä.
  • DOOM! - Ehkä lisäosan tyylikkäimmän nimen omaava taika maksaa 10 manaa. Kortti tuhoaa jokaisen pöydällä olevan minionin ja tuhottujen minionien määrän mukaisesti nostaa käteen sen verran kortteja. Tämä kortti tulee todennäköisesti olemaan monissa pakoissa yhtenä kappaleena hyvänä pöydän putsaajana. 
  • CHO'GALL - 7 manan 7/7, joka antaa mahdollisuuden siihen, että seuraava taika ei tule maksamaan manaa, vaan tämä manamäärä vähennetään tämän minionin elämäpisteistä. Hyvin mielenkiintoinen kortti, mutta itse en tästä tykkää. Cho'Gall antaa kyllä mahdollisuuksia, mutta jokin tässä häiritsee sen verran, ettei itseäni ainakaan innostaisi lähteä tätä käyttämään.

WARRIOR


  • N'ZOTH'S FIRST MATE - 1/1 minion yhdellä ainoalla manalla, joka vielä antaa 1/3 tehoisen aseen. Toimiva kortti alkupeliin, mutta jos pakka sisältää Fiery Warin, voi jonkinlainen konflikti syttyä oman pakan sisällä. Kannattaa miettiä tämän kortin hyötyä pakassa.
  • RAVAGING GHOUL - Kolmen manan 3/3, joka tekee jokaiseen pöydällä olevaan minioniin yhden damagen. Käytännössä tämä on Unstable Ghoulin isoveli. Tätä tullaan näkemään muutamissa Warrior -pakoissa melko varmasti ja ehkä Grim Patrion yrittää tehdä jopa paluuta, mutta mitään merkittävää ei tämän Ravaging Ghoulin myötä tule Warrioreissa tapahtumaan.
  • BLOODHOOF BRAVE - Neljän manan 2/6 tauntilla, jolla on vielä enrage +3. Tämä on taas käytännössä Tauren Warriorin isoveli. Tällä minionilla on hyvät statsit, joten en näe paljoa syitä siihen, miksi tätä korttia ei voisi käyttää.
  • BLOOD TO ICHOR - Manan taika, joka tekee yhden damagen. Jos kyseinen minion on vielä hengissä, pöydälle tulee 2/2 Slime. Toimiva kortti ja hyvä taika pohjustamaan comboja.
  • BLOODSAIL CULTIST - 3 manan 3/4, joka antaa omalle aseelle +1/+1, jos pöydällä on entuudestaan piraatti. Kyseessä ei ole huono kortti, mutta perinteisesti piraatit eivät ole koskaan olleet kovin vahvalla Hearthstonen metassa, joten saa nähdä, onko tällä kortilla minkälainen tulevaisuus. 
  • ANCIENT SHIELDBEARER - 6/6 minion manalla, joka antaa +10 armoria omalle sankarille, jos C'Thunilla on hyökkäys yli 10. Warriorin C'Thun -pakkaan ja suuret määrät armoria on valmis.
  • BLOOD WARRIORS - 3 manaa tarvitseva taika, joka kopioi käteen jokaisen oman minionin, joka on pöydällä haavoittuneena. Kyseessä on hyvä kortti, koska se antaa mahdollisuuksia useisiin erilaisiin comboihin ja kenties jopa mahdollistaa joidenkin combojen käyttämisen uudestaan. Taika on vielä halpa, joten voi olla, että Blood Warriorsia tullaan näkemään Hearthstonen maailmassa useamminkin.
  • TENTACLES FOR ARMS - Ase tehoilla 2/2, jolla on vielä Deathrattle, joka vie tämän aseen takaisin käteen. Tähän mennessä kuulosta hyvältä, mutta tiedätkö mitä? Kyseinen ase maksaa 5 manaa. Kyllä, 5 manaa. En oikeasti tiedä, kuka haluaisi tarkoituksella käyttää tätä korttia. Kortti on omissa silmissäni niin huono, että mietin mitä ihmettä Blizzard on oikein ajanut tällä takaa. Jos ei muuta, niin täytyy toivoa, ettei Blingtron 3000 pistä tätä asetta omaan käteen.
  • MALKOROK - 7 manan jättiläinen tehoilla 6/5, joka vielä antaa satunnaisen aseen. Statseihin katsottuna kyseessä on hyvä kortti, mutta RNG heittää hiukan negatiiviseen suuntaan. Aseeksi voi kyllä tulla hyviä tapauksia kuten Death's Bite, mutta entä jos sieltä tupsahtaakin Tentacles For Ams? Itsessään hyvä, mutta RNG huonontaa korttia pahasti. 




Kommentit

  1. Shamanilla en itse ole oikein pelaillut, mutta kyllähän nuo Flamewreathed Faceless ja Evolve kortit kuulostaa aika mainioilta!! Näistä hahmoluokista en muutenkaan kyllä millään oikein itse pelaile. Vielä muutenkin suhteellisen alussa pelin opettelussa niin ei ihan kaikilla ole kerennyt paljoa pelaamaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pidemmän aikaa kun on pelannut, niin alkaa muodostua ne tietyt hahmoluokat mitä käyttää :D Esimerkiksi itse ihan alussa käytin vähän kaikkia, sitten tuli Shamaani, jonka jälkeen taas muodostui Priest-vaihe ja nykyään tulee melkein 90% pelattua Shamaanilla. Lopulla 10% on sitten Magea tai Warlockia, silloin tällöin Hunteria. En tiedä mikä siinä sitten on, että juuri ne tietyt hahmoluokat iskee, mutta oppiipahan niitä sitten hallitsemaan :D

      Opettelu kannattaa aina, silloin ne omat suosikit löytyy ja taidot kehittyy :)

      Poista

Lähetä kommentti