Hearthstone: Whispers of The Old Gods -korttien katsaus (osa 3/3)




Hearthstonen Whispers of the Gods -lisärin korttikatsauksen viimeinen osa lähtee nyt käyntiin. Tällä kertaa katsauksen saa jokainen ns. "hahmoluokaton" -kortti, eli kortit jotka voidaan laittaa mihin tahansa pakkaan hahmoluokasta riippumatta. 

Aikaisemmat osat:




COMMON



  • TENTACLE OF N'ZOTH - Yhden manan 1/1, joka kuollessaan tekee kaikkiin minioneihin yhden damagen. Hyvä kortti Face -pakkoja vastaan, mutta toisaalta kuka tekee pakan juuri tiettyä tyyliä vastaan? Kortti ei siis ole hyödyn kannalta kummoisempi.
  • ZEALOUS INITIATE - 1/1 yhdellä manalla, joka kuollessaa antaa satunnaiselle omalle minionille +1/+1. Mielestäni melko kelvoton kortti, jos katsellaan tämän hetken metaa.
  • BECKONER OF EVIL - 2 manaa vaativa 2/3, joka antaa C'Thunille +2/+2. Ehdoton valinta pakkaan, joka pyörii C'Thunin ympärillä.
  • BILEFIN TIDEHUNTER - 2/1 Murloc kahdella manalla, joka antaa pöydälle Battlecryn avulla 1/1 Oozen tauntilla. Hauska kortti, ja hyvin toimiva Murloc -pakassa.
  • DUSKBOAR - 2 manaa vaativa minion tehoilla 4/1. Kortissa on hyökkäys huipussaan manaan nähden, mutta 1 elämäpiste tekee kortista todella turhan, nimittäin tämän minionin saa pois pöydältä lähes millä tahansa kierroksella.
  • TWILIGHT GEOMANCER - 1/4 minion kahdella manalla, joka antaa C'Thunille tauntin. Hauska idea, nimittäin jos C'Thunilla on huikeat statsit pelatessaan, voi C'Thunin lävitse meneminen tulla mahdottomuudeksi. Kuitenkin taunt on melko turha, nimittäin kaikesta huolimatta vastustaja ottaisi C'Thunin pöydältä pois vaikka taian avulla, olkoon sillä taunt tai ei.
  • TWISTED WORGEN - 2 manan 3/1 stealthilla. Kyseessä on Worgen Infiltratorin vahvempi versio. Voi toimia jonkinlaisessa aggro -pakassa, mutta ei oikein muualla. Voi olla hyvä valinta myös areenaan.
  • AM'GAM RAGER - 3 manan 1/5. Ragerit eivät ole koskaan olleet kovin hyviä kortteja, eikä tilanne muuttunut tämänkään kohdalla. Kortilla ei tee yhtään mitään, ellei sitten saa aikaan Priestillä jonkinlaista Inner Fire -comboa.
  • SPAWN OF N'ZOTH - 3 manalla 2/2 minion, joka kuollessaan antaa kaikille omille minioneille +1/+1. En keksi mitään järkevää käyttöä tälle kortilla, mutta ehkä tämä voisi toimia jonkinlaisen Murloc -pakan vahvistajana.
  • SQUIRMING TENTACLE - 3 manalla 2/4 taunt pöytään. Periaatteessa voi toimia hyvin useassa tilanteessa, mutta tämän voi korvata niin monella muulla kortilla, että ei Squirming Tentaclesta loppujen lopuksi paljoa hyötyä ole.
  • TWILIGHT ELDER - 3/4 minion kolmella manalla, joka antaa kierroksen lopussa C'Thunille +1/+1. C'Thun pakkaan lähes pakolla.
  • ABERRANT BERSERKER - 4 manan 3/5, jolla on enrage +2. Amani Berserkerin isoveli, josta ei ole hirveästi hyötyä. Areenaan voisi kyllä sopia melko hyvin.
  • C'THUN'S CHOSEN - 4 manan 4/2 Divine Shieldillä, joka antaa vielä C'Thunille +2/+2. Jälleen saman toistoa, mutta statsien myötä suoraan C'Thun -pakkaan, mars!
  • EVOLVED KOBOLD - 4 manan hintalappusella saatava 2/2 minion +2 Spell Damagella on huono kauppa. Käytä ihan mitä tahansa muuta korttia.
  • INFESTED TAUREN - 2/3 taunt 4 manalla, joka kuollessaan luo 2/2 Slime. En näe tässä mitään suoranaista hyötyä, mutta voi toimia Areenassa.
  • POLLUTED HOARDER - 4/2 minion, joka kuollessaan nostaa käteen yhden kortin. Loot Horaderin jonkinlainen heikompi sukulainen, vaikka hyökkäys ja elämäpisteet Pollutedilla onkin korkeammat.
  • CULT APOTHECARY - Viiden manan 4/4, joka paranataa omaa sankariasi +2 niin monta kertaa kuin vastustajalla on minioneita pöydällä. Hauska, mutta melko käyttökelvoton.
  • PSYCH-O-TRON - 5 manan 3/4 tauntilla ja Divine Shieldillä. Tämä metallibändi Megadethia fanittava Annoy-O-Tronin sukulainen on varma valinta useissa tapauksissa, mutta kannattaa silti katsoa muut mahdolliset vaihtoehdot.
  • NERUBIAN PROPHET - Kuuden manan 4/4, joka vähentää omaa hintaansa aina yhdellä manalla omalla kierroksella. Hyvä kortti areenaan ja todella mainio jopa heti aloituskäteen.
  • BOG CREEPER - 7 manaa vaativa 6/8 taunt. Hyvä Areena -kortti, mutta ei hyvä vaihtoehto muualla.
  • GROTESQUE DRAGONHAWK - Windfuryn omaava 5/5 minion 7 manalla. Oikeasti hyvin huono kortti, mutta chargen avulla voisi vaikka toimia (tosin silloin homma menee kalliiksi)
  • ELDRITCH HORROR - 8 manan 6/10, eli melko tavanomainen tapaus. Tämäkin sopii Areenaan kuin porkkana lumiukon nenäksi.
  • FACELESS BEHEMOTH - Kympin suoritus, nimittäin tällä minionilla on tehot 10/10 10 manan hinnalla. Ikävä kyllä kortti ei saa arvosanaa 10, vaan numero lähentelee viitosta. Tämän kortin voi korvata lähes millä tahansa manaltaan kalliilla legendaarisella.

RARE



  • DISCIPLE OF C'THUN - 2/1 minion kolmella manalla luulisi olevan huono, mutta tämä kortti tekeekin lisäksi 2 damagea valitsemaasi minioniin, ja antaa vielä +2/+2 C'Thunille. Erittäin kova kortti, vaikka alustavasti ulkonäkö voi pettää.
  • SILITHID SWARMER - 3 manan 3/5, joka pystyy iskemään vain, jos oma sankari on iskenyt vastustajan jotain hahmoa. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Huono kortti.
  • BLACKWATER PIRATE - 4 manan 2/5 piraatti, joka laskee jokaisen aseen hintaa kahdella manalla. Haiskahtaa kovin siltä, että tätä tullaan näkemään joissakin Rogue -pakoissa.
  • EATER OF SECRETS - Salaisuuksia popsiva neljän manan 2/4. Tämä siis tuhoaa vastustajan secretit ja saa jokaisesta tuhotusta salaisuudesta itselleen +1/+1. Voi olla hyvä kortti, mutta useimmissa tapauksissa tulee menemään huonon puolelle.
  • MIDNIGHT DRAKE - 4 manan lohikäärme tehoilla 1/4. Kyseessä on eräänlainen Twilight Draken vastakohta, nimittäin Midnight saa +1 hyökkäykseen niin monta kertaa kuin omassa kädessä on kortteja. Kyseessä on hyvin voimakas kortti, ja tätä kannattaa pohtia varsinkin niiden, ketkä pelaavat Warlockilla.
  • CORRUPTED HEALBOT - Viidellä manalla robotti tehoilla 6/6, mutta kuollessaan antaa vastustajan sankarille elämää 8 elämäpisteen verran. Useissa tapauksissa kyseinen kortti on todella huono, mutta toisaalta viidellä manalla saatava 6/6 on erittäin kova. Voi hyvin toimia jonkinlaisessa tempo- tai control -pakassa ja jopa Areenassa. Kortin pelaaminen kuitenkin vaatii sen, että tiedät oikeasti mitä aiot tehdä tällä kortilla ja mikä on pakkasi synergia.
  • CORRUPTED SEER - Murloc kuudella manalla ja tehoilla 2/3, joka tekee vielä 2 damagea jokaiseen ei-Murlociin. Täytyy sanoa, että ei tästä oikein ole hyötyä edes Murloc -pakassa...
  • SKERAM CULTIST - 7/6 tehot omistava kuuden manan minion, joka antaa +2/+2 C'Thunille. Mielestäni tämä ei ole kovin hyvä kortti, vaan sen voisi jättää suosiolla pois (vaikka C'Thun löytyisi pakasta).
  • DOOMCALLER - 8 manan 7/9, joka antaa C'Thunille +2/+2. Laittakaa tämä vaikka Skeram Cultistin sijaan pakkaan, nimittäin Doomcallerissa on ytyä useassa suhteessa.


EPIC

  • CYCLOPIAN HORROR - 3/3 taunt neljällä manalla, joka saa lisäksi yhden elämäpisteen jokaisesta vastustajan minionista. Uskoisin, että tämä on kätevä Warlockille.
  • FACELESS SHAMBLER - 1/1 taunt 4 manalla, joka kopioi tehot valitsemaltasi omalta minionilta. Faceless Shambler on oikeasti tyyliltään hyvin tehokas, mutta ikävä kyllä tämän hetken metaan se ei oikein tunnut sopivan. Ehkä voidaan nähdä joissain Priestin pakoissa.
  • TWILIGHT SUMMONER - Huikeat 1/1 tehot omaava neljän manan minion luo kuollessaan kentälle 5/5 Facelessin. Näkisin tämän kortin Aggro -pakoissa, joilla saataisiin pikaisesti Deathrattle toteen.
  • CRAZED WORSHIPPER - 3/6 taunt viidellä manalla, joka antaa C'Thunille aina +1/+1, kun tämä minion ottaa osumaa. Ei ehkä kaikista hyödyllisin kortti, mutta esimerkiksi Warriorille tämä voi olla oikein oiva.
  • DARKSPEAKER - Viiden manan 3/6, joka vaihtaa statsit valitsemasi oman minionin kanssa. Lähtökohtaisesti melko heikko kortti, mutta toisaalta voi toimia Priestin kanssa.
  • VALIDATED DOOMSAYER - Viiden manan 0/7, jonka hyökkäys muuttuu nollasta seitsemään seuraavan oman vuoron alussa. Periaatteessa hyvä kortti, mutta vain silloin jos se sattuu tulemaan RNG:n myötä omalle pöydälle. Pakkaan en tätä kuitenkaan laittaisi.
  • ANCIENT HARBINGER - Kuuden manan 4/6, joka oman kierroksen alussa nostaa pakasta 10 manan hintaisen kortin käteen. Mielestäni tämä on hyvä lisä C'Thun -pakkaan yhtenä kappaleena, jotta tulisi ikään kuin "varmistus" C'Thunin käyttöön.
  • SCALED NIGHTMARE - Lohikäärme tehoilla 2/8 kuudella manalla. Scaled Nightmare vielä tuplaa oman hyökkäyksensä jokaisen oman kierroksen alussa. Ainoa paikka, missä näen tästä hyötyä on Priestin Dragon -pakka.
  • BLOOD OF THE ANCIENT ONE - Yhdeksän manan 9/9 minion, ja jos saat kierroksen loppuun mennessä pöydälle näitä kaksi kappaletta, ne yhdistyvät ja syntyy 30/30 tehoinen The Ancient One -minion. Hyvin vahva kortti, MUTTA se, että saat aikaiseksi 30/30 minionin pöydälle on melko haastavaa tällä hetkellä, ja sen saaminen vie vähintään 2 kierrosta. Ei ole kovin hyödyllinen hinnan ja kierrosten takia.


LEGENDARY

  • SHIFTER ZERUS - Yhden manan 1/1, joka muuttaa kädessä ollessaan itsensä jokaisella vuorolla eri minioniksi. Hauska tapaus, mutta voi olla RNG:n myötä täysin turha (tai kenties ottelun pelastaja)
  • NAT, THE DARKFISHER - Kahden manan 2/4, joka antaa vastustajalle 50% mahdollisuuden nostaa kierroksen alussa 2 korttia. Hyvin huono kortti, mutta tehot 2/4 voi kääntää katseita kuitenkin positiiviseen suuntaan. Lisäksi jos tarkoituksena on saada vastustajan kortit loppumaan, voi tämä siinä tapauksessa olla toimiva tapaus.
  • MUKLA, TYRANT OF THE VALE - 5/5 Beast kuudella manalla, joka antaa vielä käteen kaksi banaania (banaanit ovat yhden manan hintaisia taikoja, jotka antavat minionille +1/+1). Keskitasoinen kortti, josta voi olla hyötyä Magelle tai Hunterille. Hyvä valinta myös Areenaan.
  • HOGGER, DOOM OF ELWYNN - 7 manan 6/6, joka aina osuman ottaessaan luo 2/2 Slimen tauntilla. En tykkää tästä kortista, koska hinta on tehoihin nähden huono. Toki tämä Hogger on toiminnaltaa OK, mutta silti ei.
  • TWIN EMPEROR VEK'LOR - 4/6 minion 7 manalla, joka luo toisen Emperorin, jos C'Thun on hyökkäykseltään yli 10. Toisin sanoen tämä kortti on "legendaarinen" -arvonimensä ansainnut. Itse toivon vain, etten tule kohtaaman tätä korttia usein, nimittäin Twin Emperor Vek'Lor on todella vaarallinen kokonaisuutena. 
  • THE BOOGEYMONSTER - 8 manaa tarvitseva 6/7, joka itse tuhotessaan minionin antaa itselleen palkkioksi +2/+2. Huono kortti, koska tälle ei yksinkertaisesti ole mitään käyttöä. Halvempana korttina ja pienempinä statseina tästä voisi jopa syntyä jotain, mutta ei noilla tehoilla.
  • DEATHWING, DRAGONLORD - 10 manan 12/12 lohikäärme, joka tuo kaikki kädessäsi olevat Dragonit pöydälle. Jos omistat Dragon -pakan, pohdi vakavasti kyseisen Dragonlordin hankkimista, nimittäin tämä on ehkä koko lisärin yksi kovimmista korteista.
  • N'ZOTH, THE CORRUPTOR - 10 manan 5/7, joka tuo pöydälle takaisin kaikki aiemmat kyseisessä pelissä kuolleet omat Deathrattle -minionit. Ei liene epäselvää, että kortti on huippu Deathrattleen painottuvassa pakassa.
  • Y'SHAARJ, RAGE UNBOUND - 10/10 mörrimöykky 10 manalla, joka laittaa oman vuoron lopussa jonkin kädessäsi olevan minionin pöydälle. Statseiltaan OK, mutta itse efekti on melko heikko. Ei mielestäni kovin hyvä legendaariseksi.
  • YOGG-SARON, HOPE'S END - 7/5 tehoinen RNG-monsteri 10 manalla, joka tekee randomilla satunnaisia taikoja satunnaisiin kohteisiin niin monta kertaa, kuin olet itse ottelun aikana käyttänyt taikoja. Oikeasti kyseessä on hyvin hauska kortti, mutta en tätä silti lähtisi tarkoituksella pelaaman missään pakassa. RNG voi tässä koitua nimittäin kohtaloksi (esim. Pyroblast omaan naamaan...).
  • C'THUN - Itse herra pääjehu koko uusimmassa lisärissä. C'Thun maksaa 10 manaa ja on alussa tehoiltaan 6/6, mutta pelin edetessä se vahvistuu huomattavasti. Pelattaessa se tekee satunnaisesti eri hahmoihin yhden verran damagea niin monta kertaa kuin C'Thunin hyökkäysmittari näyttää. Eli parhaimmassa tapauksessa C'Thunilla voi olla vaikka tehot 30/30, joka vielä heti alussa tekee 30 damagea satunnaisesti. Ei ollenkaan huono, ei millään tavalla. Sekään ei liene yllätys, että C'Thunia tullaan näkemään todella paljon tulevaisuudessa.

Siinä oli kaikki uudet kortit Hearthstonen lisäristä. Mitkä ovat sinun suosikkejasi?


Kommentit